Dagens träning!

Jag vill börja med att säga SHIT vilken pigg häst jag hade idag! 
 
Idag skulle jag träna mycket på att ställa och böja honom mycket. Men först i skritten gick de inte ens frammåt.. Han backade runt som bara den, och sedan lekte han lite rodeo med mig... De enda man kan göra i de läget är att smacka och sitta helt stilla. Tillslut gick han lugnt och fint frammåt. En stund. Så började jag trava, och de var bara bra att han gick på så mycket framåt för han fick ett så himla fint steg där i traven. Rider man han på rätt sätt får han vara hur pigg han vill för om man bara får han bättre under sig går han jättefint. Idag gick de verkligen bra även fast han var så pigg. Jag travade han bara runt runt utan att kräva något, tills han hade tröttat ut sig. Efter de kunde jag börja jobba han ordentligt. Men andra ord: Jag är nöjd!! :)
 

Imorgon drar jag på grönt kort kurs vilket ska bli jätteroligt! Snart kommer jag också ut på tävlingsbanorna! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0